lördag 19 september 2009

ni.

den här bloggen är lite speciell. tycker jag.
där tankar och fantasier får ord. jag tänker mig denna bloggen som en trävägg.
där jag. spikar upp.
mina drömmar. mina ord.
att ni, mina läsare. går förbi om dagarna. ser att en ny lapp är uppspikad. står och säger "hmm" och sneglar på den som står bredvid. som också säger "ahh, hmm".
läser klart. går därifrån, tyst.
jag sitter liksom i ett torn. tittar i kikare. ser att ni har varit där och tittat. hör inte vad ni säger.
blir nyfiken ibland.
så därför spikar jag upp en ny lapp.


"jag har knytit fast en penna i ett snöre som jag hängt bredvid.
här nedanför är ett tomt papper. skriv vad ni pratar om. helst inte skriva er signatur.
tror inte ni är lika ärliga om ni skriver den.
skriv en rad eller två.
så blir jag
glad."

1 kommentar:

  1. jag står ensam och läser dina nedskrivna ord. tänker på hur väl du sätter ord på saker och hur väl jag kan relatera till texterna, på mitt sätt. Det är lite som att kika in i sina känslor kring sitt hjärta när man kikar in på din blogg. Det är fint. Du är bra. Väldigt bra. Skriv en bok och jag läser den direkt, somsagt. Tack för superfin läsning!

    SvaraRadera