tisdag 6 oktober 2009

åh var är jag och mmh vad gott du luktar bredvid mig och aj mitt huvud dunkar så hårt och det är fullmåne inatt och det har regnat in

träden utanför. rasslar i vinden. de eldgula löven blåser sakta till marken utanför vårat fönster.
som alltid står öppet.
längst bort i taket är det en spricka. som sprider sig som en arm. som griper efter det andra hörnet.
mina läppar smakar beskt.
ditt hår är lika svart. som det är ute. bredvid mig.
trassligt. mina fingrar brukar fastna i det. undrar om det som håller inne dina tankar.
som taggtråd.
fast det är inte tråden. utan dina tankar. som jag brukar.
sticka mig på.
ser att kameran ligger på golvet. bredvid dina kläder. en tom flaska står brevid. rött vin gissar jag. några droppar har runnit nerför kanten och ner i den gråa heltäckningsmattan.
cigarettfimp. inuti. en två tre fyra.






1 kommentar:

  1. Nu blev denna hemska historia lektion genast mycket trevligare!

    SvaraRadera