söndag 4 oktober 2009

sagolika vy.

det är rätt svårt att spela svår.
när du ler. mot mig.
det var någon som någon gång sa
"kärlek är för de som inte riktigt har något annat"
vet inte om det stämmer.
känns inte som om jag vill ha något annat.

ditt täcke är så mjukt.
inte som mitt.
vet inte om jag vill känna någon annans läppar mot mina.
när dina är så mjuka.
lätta. som maränger. maränger fyllda med bomull. täckta av något rosa. dina läppar.
jag kan inte riktigt läsa dina tankar.
när jag frågar. så vet du inte ens själv.

då föreställer jag mig dina tankar. ser en skog. grönskande. kvittrande fåglar. man kan inte se förbi de första träden.
men man vet att det finns något därinne.
något man måste klättra in i.
när man väl är där inne. ser man allt mycket bättre. klarare.
jag har köpt nya skor. bruna.
en overall. grön.
och en tjock mössa. grå.
är rustad för att gå in i skogen.
behöver bara en karta.

1 kommentar:

  1. Åh. Dolores, dina ord får mig att le.
    De värmer.
    Och jag hoppas du hittar kartan.

    SvaraRadera