tisdag 23 mars 2010

om det behövs är jag din mun, din röst.
och innebörden utav att vara väl behövd har suddats ut.
ett två tre morgon dag kväll.
tiden rinner ut tick tick tick.
och med ensamheten kommer odjuret som får dig att sakta implodera.
minspel som krossar hjärtan och ett två tre fyra ord som får dig att långsamt dö.
kroppen är ditt fängelse och gravitationen din enda boja.
om det behövs är jag dina läppar, din kärlek.
du är inte här längre.
det vet både du och jag.
att det är en annan tid nu.
och med blommiga lakan som smutsas ner förlorar du den du en gång var.
brusiga ögon, fel ord till fel person och du somnar om.
om det behövs är jag din väntan, din tid.
men om din ängslan inte fanns där, vad skulle finnas då?
ett gapande tomrum.
odjuret trivs bra. en lyxsvit á la homo sapiens.
och du dricker gift, tvättar bort drömmar och sköljer bort toxiner.
odjuret består och mer gift intas.
du undrar ibland, ifall han kommer ihåg växthuset och morgonkyssarna.
om det behövs är jag din tröst, din axel.
han vill älska någon. som gör honom lycklig.
som vet vad han tänker på.
och det vet både du och jag.
att det är en annan.
hämmad att bli denna annan.
paralyserad från skalp till stortå.
han var mer än du.
om det behövs är jag din fråga, ditt svar.
odjuret kommer att sitta kvar tills den dag du är stoft.
sommarnätter kommer igen och du får köpa nya blommiga lakan.
din taniga kropp känner av den enda sortens kärlek du känner till nuförtiden.
han är lycklig nu. han har träffat någon.
och du sover åt motsatt håll i din säng och vaknar klockan fem.
varför vill du inte vara lycklig?
om det behövs är jag din. och du min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar