onsdag 7 april 2010

"Pappa?"
"Ja?"
"Kommer jag att missa träningen?"
"Absolut inte! Det är ju uppvisning imorgon."
"Okej. Så då är vi framme snart?"
"Ja, det är vi."
"Är det för att du kör så fort?"
"Mhm."
"Kommer mormor imorgon?"
"Mh, det tror jag. Du kan fråga mamma sedan. Nu måste pappa koncentrera sig här lilla gumman."
"Okej. Måste du göra det för att det är så många bilar? För det är jättemånga bilar ju."
"Mhm, visst."
"Varför åker du inte förbi den bilen? Den kör jättelångsamt."
"Jag får inte göra det nu förstår du. Men om jag gör såhär.."
"Om du gör vadå pappa?"
"Vänta, schh lite."
"Okej."

"Oj, vad fort pappa!"
"Haha, så fort är det inte."
"Jooo! Måste du göra det? Jag gillar det inte."
"Pappa är snart klar, vänta lite bara. Snart är vi framme."
"Pappa, det gör inget ifall vi kommer sent. Jag vill inte köra fort."
"Du förstår, pappa måste komma i tid för att han måste lära alla de andra flickorna också."
"Är det därför du kör fort?"
"Ja, det är därför."
"Kan inte du släppa av mig, så kan du lära mig sen när vi kommer hem igen? Jag gillar inte att det går så fort."
"Vi är snart framme gumman."
"Snälla, jag vill inte åka mer pappa."
"Snart, snart."
"Pappa! Snälla."
"Vi är snart framme säger jag!"



Tio små ballerinor väntar från 17.30 till 17.56 innan de besviket beger sig hemåt.
Det viskades om att stjärnor hade släckts och det gick att läsa i tidningen redan nästa dag,

FAR OCH DOTTER INNEBRÄNDA I BIL.

Själar hade vissnat och det var tio små ballerinor som aldrig mer dansade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar