torsdag 29 april 2010

"high class tjej"

hon är en främling för sitt eget skinn och ben.
hennes lena hud påminner om mjölkvita gardiner.
kan du inte vara varsam?
bara för ikväll.
jag är så skör.
jag är så rädd för att gå sönder.

sa hon till mannen hon nyss har träffat.
och han svarar.
något inom mig gick sönder häromdagen.
jag har inte kunnat reparera det eller komma i underfund med vad det var.
din mening är inget nytt för mitt sinne.

och hon tittar på honom. och svarar sedan.
jag har väntat på dig varje dag.
önskat att du såg sådana som jag.
och jag vet att jag kommer att bli lurad igen.

och han kysser hennes överläpp ömt. och svarar sedan.
du kommer att säga vad var det jag sa igen.
jag ljuger när jag säger att vi kommer att träffas igen.

och hon kysser honom ännu ömmare. och svarar sedan.
bara för ikväll kan du väl vara min?
och han ser på henne kärleksfullt. och svarar sedan.
utan ett ord. så ska jag vara din. jag ska älska dig för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar