söndag 16 maj 2010

jag har ett instängt hjärta i en glasburk i min garderob.
det skriker om nätterna.
det gör det lite svårt att sova.
hjärtat försöker att välta omkull burken.
jag hör hur det låter inuti garderoben och jag lägger ett par tröjor över.
det skriker, det är inte riktigt ett skrik. utan mer, ett ljud.
ett gällt öronbedövande ljud.
jag stänger garderobsdörren och lägger mig i sängen igen.
bara några dagar till intalar jag mig själv.
sen kan det få återvända till sin hemvist.
dörren öppnas och burken rullar ut.
jag vänder mig förvånat om och reser mig.
lyfter upp burken och lägger in den igen.
längst in i hörnet.
jag känner att blodet i mitt huvud försvinner och det blir svart bakom mina ögonlock.
närmaste vägg blir mitt stöd och jag återhämtar mig.
det är inte lätt att leva med ett hjärta i en glasburk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar