måndag 24 maj 2010

jag tror att vi kan skylla allt på tidningarna.
för det skriver.
om precis. allt.
och om man läser tidningen minus reklambladen minus kontaktannonser minus artiklar och minus nyheterna.
dödsannonserna är varje dags agenda. ett måste som är tvunget att ske varje morgon perfekt till kaffet med två sockerbitar.
att om man läser fotnoterna.
så lär man sig på ett helt annat sätt.
om att dö och att försvinna.
min syster och min äldsta vän.
de lärde mig.
inte så mycket.
men att läsa om dussintals andra.
då ramlar kunskaperna in. som lagras i min hjärnbalk.
livserfarenhet på ett annorlunda sätt.
ett namn som inte uttalas lika ofta längre tryckt på extra tunt papper är tvåtusentios nya läromedel.
och jag fantiserar om den dag.
då klass fyra b samlas på morgonen och eftermiddagen. och sitter tyst vid sina bänkar.
och läser varje dags dödsannonser.
de kommer att bli vuxna på en vecka. minst.

jag kan faktiskt inte se något negativt i detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar