söndag 16 maj 2010

vi har samma himmel men inte riktigt samma moln.

han kallades kortet.
för precis som ett korthus.
föll han ihop av en vind och var tvungen att byggas upp på nytt.
varje gång inte riktigt som den förra.
ett kort lades annorlunda och hans personlighet ändrades.
det måste vara jobbigt att leva med en sådan man sades det.
jag vande mig efter två veckor.
men inte förrän jag råkade hosta och han försvann.
med hjälp av en polisstyrka och en hund som kallades tuffsen hittades alla hans kort.
alla hans sidor.
varje gång han ramlar ihop, så bygger jag upp honom, och i smyg.
så ändrar jag ett kort. för att se hur han blir.
en dag ska han bli precis som jag vill.
den dagen ska jag gifta mig med kortmannen.

vi har samma vatten men inte riktigt samma droppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar