torsdag 25 november 2010

jag vill minnas decembernätter.
där läppar bara är förrätter.
ett tinat hjärta som slår.
jag vet, jag vet att detta går.
ända sedan jag var fem sex år.
har jag letat efter det som består.
du pusslar ihop din lover.
medan han sover.
sover så tungt mot din nakna kropp.
hans varma hud inger lite hopp.
drömmar om er två.
när himlen är oskyldigt blå.
vaknar, säger, var aldrig klar med mig.
svarar, säger, jag är ju kär i dig.
första gången du såg på mig sådär.
kommer inte ihåg riktigt när.
så visste jag att var fast.
känslan av en bro som brast.
nästan som att jag ramlar.
och ner på vägen samlar.
små andetag ifrån din kropp.
snart borde det ta stopp.
fast jag fortsätter att falla.
sprid det till ungefär alla.
du får mig att känna.
ord som knappt går att nämna.

1 kommentar: