fredag 12 november 2010

om jag vore kung.
och du vore min drottning.
om jag inte vore så tung.
kanske inte vägt nånting.
så kanske, bara kanske, hade dina vingar räckt för oss båda.
låtit oss flyga dit bara vi två får plats.
där hade vi kunnat bo.
du och jag.
jag hade kunnat klippa ditt hår.
du hade kunnat vara dig själv.
vi hade nog trivts rätt bra där. som två pusselbitar.
som äntligen hittat de där tio andra pusselbitarna som sitter runt om.
och om det nu är så.
att jag är din.
och du är min.
så skulle jag vilja skriva på en lapp eller två.
att jag tycker om det.
om hur det känns bra för mig.
och inte alls skriva något om jag är rädd.
eller inte ens en mening om döden.
jag skulle svamla. jag skulle sudda ut.
för jag är en sådan.
som vill att det ska vara.
i
ord.
ibland går det inte att kämpa emot.
fast oavsett hur länge jag hade hållt på.
så hade jag nog avslutat. med.
din.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar