fredag 3 september 2010

två.

solens strålar fick mig att slumra till.
och när jag vaknade kände jag mig sådär dåsig.
som man bara gör när man sovit i solen.
jag satte mig upp på huven.
du var inte här.
vänder mig om.
du är inte i bilen.
jag hoppar ner på marken och landar precis bredvid dina fotspår.
sträcker på mig innan jag likt en hund försöker spåra upp dig.

jag fastnar med foten i en gren.
böjer mig ner och drar loss den.
min blick höjs och jag ser en äng framför mig.
i mitten ser jag dig ligga och jag ler för mig själv.
en rätt fin känsla sprider sig i min mage och jag börjar gå mot dig.
du ser ut att sova och en fjäril flyger fram och luktar på dig.
den har mörkbruna vingar och försvinner nästan när den flyger över ditt hår.
jag smyger med lätta steg mot dig.
noga med att inte väcka dig.
jag drar med fingrarna över det höga gräset innan jag lägger mig raklång bredvid dig.
och just då i mitt huvud så fick jag tiden att stanna och från och med då så delade vi ett liv på den här ängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar