tisdag 17 augusti 2010

du rör dig och jag försöker att röra mig som dig.
fastän du inte ens ser mig.
jag håller andan när du pratar.
så att jag inte missar ett ord du säger.
skriver ner det på små lappar inuti mitt huvud.
jag beundrar hur du för dig.
spelar upp det som en video inuti mitt huvud efteråt.
jag granskar alla dina drag.
målar dit dom som på en tavla inuti mitt huvud efteråt.

jag skrattar lite för mig själv när du träffar någon ny.
skakar dess hand och sedan försöker dölja att du torkar av deras smuts på ditt byxben.
hur snabbt jag märker att din blick blir lite suddigare när du börjar fantisera om hur personen ser ut när den sover.
och jag kommer på mig med att tänka, hur skulle jag någonsin kunna förklara att jag vet att du gör det?

jag försöker att tänka på annat men det enda jag kan tänka på är.
när ska du se mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar